Telemarkskanalen Kajakk 2014. Dag 4.

I dag på dag 4, så våkner vi opp etter en super natt på Telemark Kanalcamping i Lunde. Dette er den aller flotteste campingplassen jeg har vært på, her er det golfbane klipt gress overalt og pent å ryddig. For å ikke glemme di fantastiske menneskene som jobber her og driver plassen, fantastisk service.
I dag så gikk vi litt rundt for å se på slusa og det som er rund her på plassen siden det var blitt mørkt når vi kom frem i går kveld. Vi var heldige når vi var nede ved sluseanlegget,for da kom nettopp en av kanalbåtene M/S Henrik Ibsen for å sluse på vei opp til Dalen. Dette er fantastisk å se på hvilke krefter det er på vannet i slusekammerene når di fylles med vann for å heve båtene,dette er førstegangen jeg opplever å se det i live. Jeg har bare sett det på VisitTelemark sine sider,fantastisk. Vi spiste middag på cafe`n, verdens beste fiskesuppe dette var virkelig værdt pengene og super service. Denne fiskesuppen vil jeg virkelig annbefale å smake på vil garantert ikk angre, den er bare himmelsk. Etter ett godt måltid så var det på tide å pakke sammen campen og komme oss videre. Etappen startet med trille kajakkene forbi Lunde sluse og så var vi igang igjen herlig 🙂
Nok en dag med fantastisk flott vær og speilblankt på vannet, dette er bare så herlig.
Etter en stund med padling kom vi frem til Vrangfoss sluse, da var det opp med begge kajakkene og sette dem ut igjen etter slusa før vi padlet videre.
Dagens etappe ble på 10,8 kilometer,ikke så langt men med tanke på fullpakkede kajakker og brygger som egentlig er beregnet for fritidsbåter å ikke lave kajakker så tok vi å satte opp camp nedenfor Eidsfoss sluse. Her er det en liten gapahuk og bålplass,dette er jo helt perfekt sted å campe. Vi fikk satt opp teltet og fikk fyrt opp bålet,da var det allerede blitt mørkt ute. Det ble ikke så tidlig kveld i dag, for vi spretta en vinflaske å laga oss en bedre kvelds ved bålet. Dette var utrulig koselig,å kunne sitte ved bålet å bare prate å kose oss å nyte nattes stillhet.